domingo, 16 de mayo de 2010

ENTRE EL BLANCO Y EL NEGRO: AQUÍ

Nabila pintada per Àlvar Calvet

Per a la presentació d'aquesta exposició, l'autor ha convocat dotze persones marroquines que viuen aquí (Espanya) i els ha fet les següents preguntes:

1) Qui ets? A què et dediques?, etc. (presentació);
2) On has nascut i on vius?;
3) Què és eper tu el Marroc?;
4) Què és per tu Espanya / Europa?;
5) Què es per tu el paradís?;
6) De què tens por?;
7) Quin és el teu somni?;
8) Si vols, pots afegir algun altre comentari, com el teu color preferit, etc.

Quadre de Nabila: Mixta sobre Fusta - 80 x 80 cm. (còpia de regal).

Les respostes en el seu cas són:

1) Sóc Nabila Atri, tinc vint-i-vuit anys, però, a causa dela meva veu, pensen que sóc més gran. Originària del Marroc, pare del sud (Agadir), mare de Safi i estic casada amb un català. Visc a Cambrils i treballo en una immobiliària. Abans havia treballat com a mediadora cultural.
2)He nascut a Salé, un poble a prop de Rabat, i visc a Cambrils.
3) Origen i família.
4) El meu lloc i la continuació de la meva família.
5) La tranquill.litat que cerco en cada moment. També és la unió de tots els meus éssers estimats en el mateix lloc i en el mateix temps.
6) De la solitud.
7) Una família gran, però no serà possible com la que tenia al Marroc, tenir fills, més nets, ser feliç, en definitiva.
8) Taronja claret.

(Jerez de la Frontera y Baluarte de la Candelaria, Cádiz, 2004/2005)

No hay comentarios: